IRAK / TEKHA
Irak Elektrik Bakanlığı Sözcüsü Ahmed Musa, durma noktasına gelen İran gazı sevkiyatının kademeli olarak yeniden başladığını duyurdu.
Ülke basınına açıklamalarda bulunan Sözcü Ahmed Musa, İran gazının Irak’a pompalandığını ve mevcut miktarın yaklaşık 5 milyon metreküp seviyesinde olduğunu belirtti. Gaz akışının artarak devam edeceğini ifade eden Musa, bu durumun ulusal enerji sistemini güçlendireceğini ve elektrik santrallerinin çalışma kapasitesini yükselteceğini vurguladı.
“Güney Pars Sahası Saldırıya Uğradı”
Gaz akışındaki kesintinin nedenine değinen Musa, “İran’ın Güney Pars Sahası, bombardımana maruz kalması nedeniyle gaz akışı geçici olarak durdu, bu da elektrik santrallerini olumsuz etkiledi” ifadelerini kullandı.
Ülkedeki genel elektrik arzına ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Musa, durumun ‘güven verici’ olduğunu, alternatif kaynakların hazır tutulduğunu ve planlı çalışmaların sürdüğünü kaydetti.
GÜNDEM
16 Haziran 2026SPOR
16 Haziran 2026GÜNDEM
16 Haziran 2026SPOR
16 Haziran 2026SPOR
16 Haziran 2026GÜNDEM
16 Haziran 2026GÜNDEM
16 Haziran 2026
1
İngiltere Başbakanı Starmer: 16 Yaşından Küçükler İçin Sanal Medya Yasaklanacak
655 kez okundu
2
Türk Dünyası Entegrasyonunda Yeni Ufuklar Sempozyumu Ankara’da Gerçekleştirildi
209 kez okundu
3
İspanya Dışişleri Bakanı Albares: İsrail’e Bir Norveç Veya İzlanda’ya Davrandığımız Gibi Davranamayız
208 kez okundu
4
Bakan Kurum COP31 Yol Haritası İçin Kopenhag’da Kritik Temaslarda Bulundu
109 kez okundu
5
Kremlin: Ruslar Diyaloğa Girmeye Hazır
93 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.